Het wauw-effect

Hey Raboguys! Gaaf zeg, die personeelsadvertentie van jullie! Echt te gek hoe jullie zo giga zijn veranderd! En ik maar denken dat bij jullie alleen van die voorzichtigen werken! Niks hoor: door die vacaturetekst vorige week op internet, die van Advies &Service-adviseur voor Rabo-Parkstad bedoel ik, zijn me de schellen van de ogen gevallen.

‘Klanten worden blij van je kennis, drive en luisterend oor.’ Dat vond ik al meteen een hartstikke goede zin. Toen dacht ik al direct: dat is echt iets voor mij, want van mijn drive worden mijn kennissen ook altijd zo blij. En toen ik de laatste zin las, wist ik het echt zeker: ‘In elk klantcontact ga je op zoek naar het wauw-effect om zo te zorgen voor een excellente klantbeleving.’ Nou, daar kan ik wel iets mee.

Met geld en verzekeringen heb ik niet zo heel veel op, maar ik ben wel iemand van de wauw-effecten. Ik hou van mensen die bungeejumpen en parachutespringen.Verder ben ik een kei in het amuseren van bejaarden. Dat is toch een beetje wat jullie bedoelen of niet? Dat die paar bejaarden die jullie kantoor nog kunnen vinden, de krukken uit hun handen laten vallen omdat ze naar hun blaas moeten grijpen van het lachen? Ik regel dat voor jullie!

O ja, even voor de zekerheid: dat gewauwel afgelopen weekend op de radio, over die 8000 ontslagen en zo, dat gaat toch niet over Rabo-Parkstad hè? Want ik word niet graag gepiepeld. Zo van hup erin en twee maanden later hup er weer uit, dat idee. Blije klanten en blije medewerkers. Dat is wat jullie willen. Toch?

Deze column is gepubliceerd in Dagblad de Limburger en het Limburgs Dagblad op 16 augustus 2013

10 gedachten over “Het wauw-effect”

  1. “Ik heb de vacaturetekst niet gelezen, maar het likte dat de Rabobank niet op de juiste weg is met een dergelijke advertentie, midden in de samenleving, m’n reet….!
    Heerlijk hoe jij dit op de hak neemt! Heb je al een reactie van de Rabobank? Jantsje

    Verstuurd vanaf mijn iPad”

  2. Nee nog niet, maar ik denk dat ik binnenkort wel een uitnodiging krijg voor een gesprek, gezien mijn visie op excellente klantbeleving. Denk je ook niet?

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.